tisdag 18 mars 2008

Vart är bloggens värld påväg?

Läste aftonbladet i veckan om unga tjejer som tjänar pengar på att blogga och insåg att jag faktiskt stör mig på dubbelmoralen i bloggens värld. Ta bara BlondinBella.se t.ex, hon skriver i sin blogg att hon är emot att man dricker före man är 18 och sedan kommer utalandet "Jag har ju hängt på stureplan sen jag var 14."
Och vart är egentligen bloggandet påväg när man tjänar 50.000 på att sätta sig ner 5 minuter och skriva ner vad man gjort idag? -Visst nog är det väl värt det, men tror ni alla där ute allvarligt att hon (eller någon annan av dessa tjejer) hade varit den hon är idag utan sitt efternamn och sin familj?

Jag påstår inte att jag har någonting emot henne eller någon av de andra bloggare som tjänar multum på att ödsla lite tid på en blogg? Men ärligt funderar jag vart det är påväg.
Att någon av oss norrlänningar som sitter i vår glesbygd och skriver 100 gånger intressantare blogginlägg än brudarna från "innerstan" i vår huvudstad skulle bli lika kända på våra bloggar är högst osannolikt. Det stör mig!

Inga kommentarer: